Årsresumé Polhem årskurs 1

Jag fick en begäran om en års resumé från alla mina tre år på Polhem så nu får ni det i bilder i tre delar, år 1, år 2 och år 3.
Första dagen i skolan dvs. uppropsdagen kom jag i mina färgglada ballerina från vagabond. Jag hade en kort page och visste absolut inte vilken klass jag hamnat i. På fönsterna vid entrén satt stora lappar med klassuppdelningarna på. Jag letade snabbt upp samhällsklasserna, men hittade inte mitt namn. Då dog jag lite, hade de glömt mig tänkte jag. Men sedan såg jag att på andra sidan av entrén dörrarna satt flera lappar och där fanns jag med. Så jag gick upp och letade reda på klassrummet jag skulle till. När vi gick in spanade jag efter någon att sitta vid, jag såg en blond och lite punkigtjej ganska långt bak i klassrummet, hon såg väldigt snäll ut så jag satte mig brevid henne. 
Linnéa hette hon och jag fick låna en penna av henne. Från den stunden var vi mer eller mindre vänner och är fortfarande bra vänner.
Andra dagen råkade jag och Linnéa på Emma, vi bjöd med henne på en pratstund på kajen.
Vi har oxå vart vänner från den stunden.
Våra lektioner tog vi kanske inte jätte seriöst i början^^
Även många eftermiddag tillägnades på stan, detta tillfället i provrummet på Monki
jag och Madde började umgås
Sitta på golvet i korridorerna var våran grej^^
Årets första snö tilldelas en bild
Vi åkte skridskor och bakgrunden blev helt vågig^^
Även sköna dagar under våren spenderades på kajen
Sen vann ju jag och Linnéa Polhemspriset för våran hemliga låda, vi är faktiskt de som kommit närmast sanningen
Polhemsspäckhuggaren Willy billy

Kommentarer
Postat av: flickaneemeliie

fin blogg

2011-03-10 @ 22:44:44
URL: http://flickaneemeliie.blogg.se/

Lämna en kommentar, gör mig glad:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0