Saker blir inte alltid som man tänkt

Hejsan på er!

Längesen jag skrev här, ett år sedan.
Det känns som att både mycket och lite har hänt i mitt liv sen förra hösten.
Jag går fortfarande i skolan på arbetsvetarprogrammet på Göteborgs universitet. Mitt andra år är påbörjat och första tentan skrivs nästa tisdag. Nu har vi äntligen fått komma igång med lite mer praktiska kurser, där vi faktiskt får komma ut lite och använda de teorier vi använt oss av första året.

På ett mer personligt plan så har de hänt mer. Jag får väl nästan skapa en blogg enbart om detta ämne om jag skulle få plats med allt man kan säga. Efter tre års lidande och smärta har jag äntligen blivit diagnoserad. För det första ville inte den jävla vårdcentralen hjälpa mig ett skit, så jag sökte mig till en privat läkare.
Nu är det iallafall konstaterat att jag har en autoimmun sjukdom som heter Morbus Crohns (känd som crohn) och kommer ha sjukdomen hela livet i princip. Så idag, två dagar efter jag blivit utskriven från en tripp på östra sjukhuset för kortison injektioner, sitter jag nu här och är redo att dela med mig av detta.

För alla er gamla crohnsare och alla nya och inte ännu upptäckta crohnsare, be strong, tjata hål i huvudet på era läkare så de hjälper er, ingen skall behöva må piss jämt!

Så just nu går jag på en sjukt stark kortison kur som får hela kroppen att samla på sig massa vatten, vilket gör att man ser ut som ett uppblåst djur. Men även cellgifter i form av imurel (azathioprin) för att kunna fungera som en nästan helt vanlig människa utan en massa ont i magen.

Skulle ni vilja veta mer om sjukdomen så kommentera eller googla;)

Kram på er!

Kommentarer

Lämna en kommentar, gör mig glad:

Ditt söta namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0